مهاجرت به کانادا ، مهاجرت به استرالیا ، اقامت

معرفی وبلاگ

این وبلاگ در زمینه مهاجرت به کانادا و مهاجرت به استرالیا و اقامت فعالیت می کند و دارای به روز ترین مقالت مهاجرتی میباشد.

اطلاعات کشور نیوزیلند و ویزای نیوزلند

يكشنبه, ۱۷ مرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۰۶ ق.ظ

عنوان : دانستنی های کشور نیوزیلند و تحصیل نیوزلند

اقتصاد

نیوزیلند در دسته کشورهای توسعه ‌یافته و ثروتمند قرار می‌گیرد و در سال ۲۰۱۳ هفتمین کشور دنیا از نظر شاخص توسعه انسانی بوده است. اما اقتصاد آن بسیار وابسته به صادرات محصولات کشاورزی و دامپروری است. در سال ۲۰۰۹ لبنیات حدود ۲۱ درصد، پشم ۶٫۳ درصد، میوه ۳٫۵ درصد، ماهی ۳٫۳ درصد و دیگر محصولات کشاورزی و دامپروری از جمله شراب و گوشت ۱۳٫۲ درصد کالاهای صادراتی نیوزیلند را تشکیل می‌داده‌اند.

در اواخر قرن نوزدهم پشم مهمترین کالای تولیدی نیوزیلندی‌ها بود و صنایعی چون صید نهنگ و فک، تولید الوار، تولید کتان، و استخراج طلا نیز در دوره‌های مختلف در اقتصاد نیوزیلند اهمیت داشتند. نوسانات قیمتی در بازارهای جهانی سبب کاهش تولید محصولاتی چون پشم و جایگزینی آن با محصولاتی چون لبنیات و شراب شده‌است. توریسم نیز در سال‌های اخیر اهمیت بیشتری در اقتصاد کشور پیدا کرده‌است.

در دهه ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰ درآمد سرانه و رفاه عمومی در نیوزیلند بالاتر از اروپا و آمریکای شمالی بود اما کاهش قیمت پشم و افزایش قیمت نفت در دهه ۱۹۷۰ اقتصاد نیوزیلند را با مشکلات جدی روبرو کرد و در دهه‌های بعد اقتصاد نیوزیلند تغییرات زیادی را به خود دید.

نیوزیلند اقتصاد پیشرفته و پررونقی دارد. تولید ناخالص داخلی این کشور در سال ۲۰۰۷ به ۱۲۸/۱ میلیارد دلار و تولید سرانه آن به ۳۰۲۳۴ دلار رسید که در ردیف بیست و هشتم دنیا و نزدیک به کشورهای اروپای جنوبی قرار می‌گیرد (اسپانیا بیش از ۳۳ هزار دلار و آمریکا بیش از ۴۶ هزار دلار است).

از سال ۲۰۰۰ تاکنون سطح درآمد میانه خانواده‌های نیوزیلندی افزایش چشمگیری داشته‌است. باوجود این‌که سطح درآمدهای مردم این کشور پائینتر از بسیاری از کشورهای جهان اول قرار دارد، اما تحقیقات بین‌المللی نشان داده که مردم این کشور دارای سطح بالای رضایت از زندگی هستند:

   شاخص توسعه انسانی صندوق توسعه اقتصادی-اجتماعی ملل متحد در سال ۲۰۰۶: سوم

   کیفیت زندگی مجله اکونومیست در سال ۲۰۰۶: دهم

   بررسی رضایت از زندگی انستیتو لگاتوم در سال ۲۰۰۷: اول

   سطح کامروایی عمومی انستیتو لگاتوم در سال ۲۰۰۹: دهم

   بررسی کیفیت زندگی مؤسسه مرسر در سال ۲۰۱۰: آوکلند چهارمین و ولینگتون دوازدهمین شهر مناسب برای زندگی در دنیا هستند.

   ضریب جینی («توزیع عادلانه درآمد»): ۳۶/۲ (پنجاه و چهارم)

   شاخص صلح جهانی در سال ۲۰۰۹: ۱/۲ (اول)

   آزادی مطبوعات (از خبرنگاران بدون مرز): پنجم

   شاخص فساد اقتصادی: کشوری که کمترین فساد اقتصادی را دارد. (اول)
فرهنگ

ریشه فرهنگ نیوزیلند را می بایست در فرهنگ انگلیسی جستجو کرد ضمن اینکه فرهنگ مائوری تأثیر عمیقی بر روی فرهنگ امروز نیوزیلند گذاشته‌است و امروزه شیوه زندگی مائوری‌ها و اروپایی ‌تباران تفاوت زیادی با یکدیگر ندارد.

در کل نیوزیلند به واسطه مهاجرت گسترده، کشوریست چند فرهنگی که گروههای مختلف قومی و مذهبی در برگزاری آداب و رسوم خود آزاد می‌باشند.
سینما

در عرصه سینما اگرچه نیوزیلند از لوکیشن‌های محبوب فیلم‌ برداری برخوردار می‌باشد اما سینمای این کشور از دهه ۱۹۶۰ شاهد رشد و شکوفایی بوده‌است. از فیلم‌های معروف تاریخ سینمای نیوزیلند می‌توان به سگ‌های خواب‌آلود، پیانو و خداحافظ پورک پای اشاره کرد.

سینمای نیوزیلند در دهه گذشته عصر طلایی خود را پشت سر گذاشته‌ است که فیلم‌های موفقی همچون آخرین سامورایی، استخوان‌های دوست ‌داشتنی (فیلم)، کینگ کونگ و سه‌گانهٔ ارباب حلقه‌ها ساختهٔ پیتر جکسون شاهد بر این مدعی هستند.
ورزش

بیشتر ورزش‌های رایج و محبوب در کشور نیوزیلند ورزش‌های بریتانیایی هستند. اتحاد راگبی ورزش ملی این کشور محسوب می‌شود و بیشترین تماشاگران را به خود جذب می‌کند. گلف، نت‌بال، تنیس و کریکت بیشترین تعداد ورزشکار را در بین بزرگسالان دارند و فوتبال در بین کودکان و نوجوانان در رتبه اول قرار می‌گیرد. اسب ‌دوانی هم ورزشی پرتماشاچی و محبوب است. مائوری‌ها هم حضور چشمگیری در ورزش‌های اروپایی به ویژه راگبی دارند و تیم ملی راگبی نیوزیلند قبل از هر مسابقه رقص محلی هاکا را اجرا می‌کند.

تیم ملی اتحاد راگبی (راگبی ۱۵ نفره) نیوزیلند پرافتخارترین تیم دنیا و مدافع عنوان قهرمانی جام جهانی این رشته است. نیوزیلند در ورزش‌های گروهی دیگری چون راگبی لیگ، نت‌بال، کریکت و سافت‌بال هم از قدرت‌های برتر دنیا به شمار می‌آید. آنها قهرمانان زیادی در رشته‌های تریاتلون، پاروزنی، قایقرانی بادبانی و دوچرخه‌سواری داشته‌اند و در ادوار اخیر المپیک در گروه بهترین کشورها از نظر نسبت مدال به جمعیت بوده‌اند. نیوزیلندی‌ها همچنین سابقه‌ای غنی در ورزش‌های ماجراجویانه‌ای چون کوهنوردی و صخره ‌نوردی دارند.
آموزش و تحصیلات

در نیوزلند دانشگاه‌های مختلفی با کیفیت بالا وجود دارند که عبارتند از:

   دانشگاه اوکلند که بر اساس آخرین رتبه‌ بندی علمی دانشگاه‌های معتبر دنیا، در رتبه ۶۴ قرار دارد.

   دانشگاه صنعتی اوکلند در شهر اوکلند.

   دانشگاه اتاگو در شهر دنیدن.

   دانشگاه کانتربوری در شهر کرایست چرچ.

   دانشگاه ویکتوریا در شهر ولینگتون.