مهاجرت به کانادا ، مهاجرت به استرالیا ، اقامت

معرفی وبلاگ

این وبلاگ در زمینه مهاجرت به کانادا و مهاجرت به استرالیا و اقامت فعالیت می کند و دارای به روز ترین مقالت مهاجرتی میباشد.

چرا ویزای کانادا با مشکلاتی روبه رو است؟

پنجشنبه, ۲۱ مرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۴۴ ق.ظ

عنوان : مشکلات مهاجرت به کانادا کانادا

تصمیم گیری درباره مهاجرتبیشتر افراد وقتی به مهاجرت به کانادا می اندیشند تنها در فکر انتخاب روش مهاجرت، تهیه مدارک لازم و مسایل بعد از ورود به کانادا و زندگی در کانادا هستند. متاسفانه نکته ای که خیلی ها فراموش می کنند این است که هر کسی اجازه ورود به کانادا ندارد. در این نوشته به اختصار درباره ممنوعیت ورود به کانادا Inadmissibility می نویسم و شرح می دهم که چه کسانی به کانادا ممنوع الورود Inadmissible هستند.


بحث ممنوع الورود بودن به کانادا بحث مفصلی است ولی در مجموع می توان گفت که بیشتر کسانی که به کانادا ممنوع الورود هستند در یک یا بعضی از گروه های زیر قرار می گیرند.

کسانی که خطر امنیتی برای کانادا دارند نظیر کسانی که عضو گروه های تروریستی هستند یا در سازمان هایی عضو هستند که دولت کانادا آنها را از لحاظ امنیتی خطرناک تلقی می کند.
کسانی که حقوق بشر یا حقوق بین الملل را زیر پا گذاشته اند.
کسانی که مرتکب خلاف های سنگین شده اند.
کسانی که عضو دسته ها و گروه های خلافکار بوده اند.
کسانی که به دلیل بیماری سلامت جامعه کانادا را به خطر می اندازند و یا آنکه هزینه های سنگین بر دوش نظام پزشکی کانادا وارد می کنند.
کسانی که نمی توانند یا نمی خواهند پس از ورود به کانادا هزینه زندگی خود و افراد وابسته به خود را تقبل کنند.
کسانی که هنگام اقدام برای مهاجرت دروغ گفته باشند یا حقایقی را پنهان کرده باشند.
کسانی که ورودشان به کانادا با قوانین مهاجرتی کانادا در تضاد است یا آنکه هنگام حضور در کانادا به عنوان مقیم دائم شرایط حفظ اقامت را رعایت نکرده باشند.
کسانی که همراهشان (معمولا یکی از افراد خانواده) به کانادا ممنوع الورود باشد.
هر کدام از موارد فوق در متن قانون مهاجرت و حمایت از پناهندگان کانادا Immigration and Refugee Protection Act تشریح شده است. ممنوع الورودی می تواند حتی پس از ورود به کانادا و کسب اقامت دائم رخ دهد (و در موارد خاص حتی پس از تابعیت کانادا). در این شرایط اقامت دائم یا تابعیت فرد را باطل می کنند و او را از کانادا اخراج می نمایند.

در بعضی موارد افسر بررسی پرونده می تواند استثناهایی قائل شود و علی رغم شرایط ممنوع الورودی Inadmissibility به فرد اجازه ورود به کانادا بدهد.در مورد مسایل پزشکی بیشترین قدرت مانور وجود دارد. حتی در بعضی موارد که فرد رسما ممنوع الورود است، اداره مهاجرت نوعی اجازه اقامت موقت در کانادا صادر می کند که در اصطلاح Temporary Resident Permit می گویند. شرح این نوع اقامت را به نوشته ای دیگر می سپارم.

در بعضی موارد خاص ممنوع الورودی موقتی است. مثلا اگر فردی به دلیل مشکل مالی ممنوع الورود شناخته شود ولی پس از مدتی نشان دهد که این مشکل مرتفع شده است می تواند مجدد برای مهاجرت اقدام کند. در بعضی موارد نظیر عضویت در گروه های تروریستی و سازمان هایی که در لیست سیاه کانادا هستند امکان رفع ممنوع الورودی افراد تقریبا غیر ممکن است.

اگر کسی براساس یکی از این مسایل به کانادا ممنوع الورود تشخیص داده شود، می تواند به کمک وکیل و یا در بعضی موارد مشاور رسمی مهاجرت نسبت به تصمیم اتخاذ شده اعتراض کند. در بعضی موارد می توان ممنوع الورود بودن را به این وسیله لغو کرد گرچه که معمولا باید به وکیل هزینه سنگینی پرداخت.

دولت کانادا به استناد مدارکی که هنگام تقاضای مهاجرت یا پناهندگی ارائه می کنید در مورد اجازه ورود شما به کانادا تصمیم می گیرد. بنابراین دقت کنید که مدارک مهمی نظیر برگ عدم سوء پیشینه Police Clearance یا مدارک پزشکی و امثال آن برایتان مشکل ایجاد نکند. ممنوع الورود شدن دردسرزاست. اگر امکان و شرایطش را دارید حتما هنگام اقدام برای مهاجرت از یک مشاور رسمی مهاجرت کمک بگیرید تا پیشاپیش در این خصوص تحقیق کند و جلوی مشکلات بعدی را تا حد ممکن بگیرد. با مشاور خود صادق باشید و همه مسایل را شرح دهید. یک مشاور خوب موظف است شما را در این خصوص به دقت راهنمایی کند.

علاوه بر مدارکی که ارائه می کنید، اداره مهاجرت کانادا از سازمان جاسوسی این کشور CSIS می خواهد که در مورد وضعیت امنیتی شما تحقیق کند. گاه این تحقیق به مرحله ای می رسد که حتی از محل کار یا زندگی شما هم تحقیق می کنند؛ بنابراین هنگام پر کردن فرم ها یا مصاحبه مهاجرت، حتما از دروغ گویی و پنهان کردن واقعیت ها پرهیز کنید که مشکلی پیش نیاید.

دست آخر اینکه افسر بررسی پرونده ممکن است شما را به مصاحبه دعوت کند تا از ممنوع الورود نبودن شما مطمئن شود. پاسخ گویی صحیح به سوالات هنگام مصاحبه خیلی مهم است. اگر مشاور مهاجرت داشته باشید شما را در پاسخ گویی صحیح به سوالات یاری می کند.

مساله ممنوع الورود بودن به کانادا را جدی بگیرید. این مساله گاه از نظر حقوقی بسیار پیچیده می شود. این مورد از آن مواردی است که حضور یک نفر متخصص را هنگام پر کردن فرم ها و تقاضای مهاجرت توجیه می کند. شاید شما مجبور باشید مبالغی را که نسبتا سنگین هستند به این فرد پرداخت کنید ولی در مقابل می توانید از خیلی از مشکلات بعدی پیشگیری نمایید و به سلامت و بدون مشکل وارد کانادا شوید.