مهاجرت به کانادا ، مهاجرت به استرالیا ، اقامت

معرفی وبلاگ

این وبلاگ در زمینه مهاجرت به کانادا و مهاجرت به استرالیا و اقامت فعالیت می کند و دارای به روز ترین مقالت مهاجرتی میباشد.

اقامت در اوکراین و تحصیل در آن

يكشنبه, ۲۴ مرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۰۴ ق.ظ

عنوان : گرفتن مجوز کار در اوکراین و شرایط زندگی در اوکراین

دریافت ویزای کار اوکراین برای کار در این کشور و کسب درآمد در آن منوط به کسب اجازه کار این کشور می باشد.ویزا و یا اجازه کار در اوکراین از چند راه مختلف به مهاجرین متقاضی ارائه میشود که به توضیح هر یک خواهیم پرداخت.یک از راه های دریافت ویزای کار اوکراین از طریق آگهی جذب نیرو می باشد.در این راه شما باید برای آگهی های کار اقدام کنید و در آنها از طرف شرکت مورد قبول واقع شوید.اما دریافت ویزای کار از این طریق نیز مراحل خاص خود را دارد.

 

به این صورت که هنگامی که برای یک شغل در اوکراین اعلام نیازمندی می شود, اگر شخصی از داخل اوکراین بعد از سه ماه برای این شغل دخواست نداد, آگهی در اتحادیه اروپا اعلام میشود که در آنجا هم باید به مدت سه ماه برای جذب نیروی مورد نیاز از یکی از کشورهای اروپایی صبر می شود.حال اگر این نیرو از این دوراه تامین نشود رزومه شما برای کار مورد بررسی قرار میگیرد و بعد از قبول شدن شما برای کار می توانید بعد از مدتی برای گرفتن ویزا دائم هم اقدام کنید.

 یکی دیگر از راه هایی که وجود دارد این است که ما بتوانیم در کشور اوکراین کار فرما را پیدا کرده و به طور قانونی بتوانیم در آن کشور مشغول به کار شویم این است که به عنوان دانشجو وارد کشور اوکراین شویم و چون در حین تحصیل در اوکراین اجازه کار نیمه وقت داریم می توانیم به محض این که شغلی آگهی شد آن را درخواست کنیم یا صبر کنیم که وقتی درسمان تمام شد از کارفرما درخواست کار کنیم ،این راه از جمله راههای بسیار مناسب می باشد زیرا پس از ورود به این کشور شخص چون به عنوان دانشجو وارد کشور شده است فرصت دارد تا شغل مورد نظر خود را پیدا کند و آن را تا پس از اتمام تحصیلات خود ادامه دهد تا زمانی که بتواند از طریق این شغل اقامت کاری اخذ نموده و پس از پرداخت مالیات به مدت ۳تا۴ سال برای اخذ اقامت دائم اقدام نماید .

روش دیگری که وجود دارد و البته راه سخت و زمان بری هم می باشد اقدام برای مهاجرت به اوکراین و ویزای کار از طریق تخصص و مهارت است.این ویزا که به آن skilled work گفته می شود, در کشور های مختلف فرق دارد و این راه مانند کشورهای دیگر در اوکراین هم سختی و پروسه زمانی بیشتری نسبت به راه های

پروسه دیگری که شما می نوانید پیگیر آن باشید این است که شخص در کشور اوکراین دعوت نامه کاری از یک شخص واجد شرایط که دارای شرکت معتبر در این کشور است دریافت نماید که در این حالت شخص نیز باید شرایط لازم را داشته باشد .البته پیدا کردن کار فرما در اروپا شرایط خاصی دارد.

به عنوان مثال کار فرمایی که برای شما دعوت نامه میفرستد باید مورد تایید اداره مهاجرت اوکراین باشد و کل پروسه ثبت شرکت و ارسال دعوت نامه برای شما از راه قانونی انجام شده باشد. نکته دیگر که کارفرما باید تظمین کند این است که پس از آگهی شغل خود باید برای استخدام شخص متقاضی، حقوقی را در نظر بگیرد که کل هزینه های شخص و خانواده ان را در بر داشته باشد .این حقوق باید پس از کسر هزینه مالیات محاسبه گردد که آیا برای مخارج شخص مهاجرت کننده کفایت میکند یا خیر ؟

بنابر این چنانچه عنایت فرمودید در کشور اوکراین اخذ ویزای کار امری حقوقی است که باید مراحل قانونی و حقوقی آن سپری گردد و اساسا باید کارفرما این امکان را داشته باشد که برای فرد مورد نظر تقاضای ویزای کار کند. در اصطلاح شخص کارفرما در کشور اوکراین باید بتواند حامی مالی شود. در کل اقدام برای ویزای کار بدون داشتن اسپانسر یا حامی مالی امری سخت است .

مراقب باشید افراد کلاهبردار ادعا میکنند که میتوانند در مدت کم ویزای کار برای شما اخذ کنند ، بنابراین همواره توجه داشته باشید تا به هر شخصی اعتماد نکنید.شما اگر مایل هستید این روش را انتخاب کنید کل پروسه اخذ ویزای کار بین ۲ تا ۹ ماه به طول میانجامد که شخص متقاضی میتواند بعد از چند سال ( معمولا ۲ تا ۵ سال) تقاضای اقامت دایم کند و با قوانین کنونی این امر به راحتی مقدور میباشد