مهاجرت به کانادا ، مهاجرت به استرالیا ، اقامت

معرفی وبلاگ

این وبلاگ در زمینه مهاجرت به کانادا و مهاجرت به استرالیا و اقامت فعالیت می کند و دارای به روز ترین مقالت مهاجرتی میباشد.

شرایط کاری در اسپانیا چگونه است؟

شنبه, ۳۰ مرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۵۷ ق.ظ

عنوان : اقامت از طریق کار در کشور اسپانیا

ویزای کار در کشور اسپانیا از چند طریق صورت می گیرد. یکی از راه های اخذ ویزای کار این است که شخص در کشور اسپانیا یک دعوت نامه کاری از یک شخص واجد شرایط که دارای شرکت معتبر در اسپانیا است دریافت کند که شخص نیز باید شرایط لازم را داشته باشد . یکی دیگر از شرایط لازم پذیرفته شدن برای ویزای کار این است که در آگهی پذیرفته شوید،  که  طی  مراحلی که ابتدا ۳ ماه در داخل کشور سپس ۳ماه  در اتحادیه اروپا آگهی شود اگر شخص مورد نظر پیدا نشود از ایران یا کشور دیگر نیرو می گیرند، وقتی شخص در این آگهی پذیرش شد می تواند برای گرفتن ویزای کار اقدام کند

 

بنابر این چنانچه ذکر شد، در کشور اسپانیا گرفتن ویزای کار امری حقوقی است که باید مراحل قانونی و حقوقی آن سپری شود و اساسا باید کارفرما این امکان را داشته باشد که برای کارمند تقاضای اسپانیا باید مجوز داشته باشد که برای کارگر متقاضی تقاضای ویزای کار کند. در اصطلاح شخص کارفرما در کشور اسپانیا باید بتواند اسپانسر شود.( sponsor )   در کل اقدام برای ویزای کار بدون داشتن اسپانسر امری دشوار است . مراقب باشید افراد کلاهبردار مدعی هستند که قادرند در مدت کم ویزای کار برای شما اخذ کنند ، بنابراین همواره توجه داشته باشید تا به هر شخصی اعتماد نکنید.

شما اگر مایل هستید این روش را انتخاب کنید کل پروسه اخذ ویزای کار بین ۲ تا ۹ ماه طول می کشد که شخص متقاضی می تواند بعد از چند سال ( معمولا ۲ تا ۵ سال) تقاضای اقامت دایم کند و با قوانین کنونی این امر به راحتی امکانپذیر می باشد.

اخذ ویزای کار روش دیگری هم دارد  ، اخذ ویزا از طریق مهارت یا تخصص می باشد که در برخی از کشور ها مانند استرالیا ،کانادا و دانمارک امکان پذیر می باشد. ویزای این راه معمولا به نام ویزای مهارت خوانده میشود.(skilled worker ) .این ویزا در کشور های  مختلف فرق دارد و در مورد کشور اسپانیا به دلیل رکود اقتصادی، این امر در حل حاضر در شرایط سختی به سر می برد.

پروسه این ویزا در اکثر کشورها خیلی طولانی میباشد وکشور دانمارک بهترین کشوری است  که الان میتوان برای آن اقدام نمود که یک پروسه ۷ تا ۹ ماهه دارد. ویزای GR1  نام ویزای کار دانمارک است که مشهور به ویزای گرین کارت می باشد.

یکی از راه هایی که وجود دارد این است که ما بتوانیم در کشور اسپانیا کار فرما را پیدا کرده و به طور قانونی بتوانیم در آن کشور مشغول به کار شویم. اگر به عنوان دانشجو وارد کشور اسپانیا شویم، چون در حین تحصیل اجازه کار نیمه وقت داریم می توانیم به محض این که شغلی آگهی شد آن را درخواست کنیم یا صبر کنیم که وقتی تحصیلمان تمام شد از کارفرما در کشور اسپانیا درخواست کار کنیم ،این راه از جمله راههای  بسیار مناسب می باشد زیرا پس از ورود به کشور اسپانیا شخص چون به عنوان دانشجو وارد کشور شده است فرصت دارد تا شغل مورد نظر خود را پیدا کند و آن را  تا پس از اتمام تحصیلات خود ادامه دهد تا زمانی که بتواند از طریق این شغل اقامت کاری اخذ نموده و پس از پرداخت مالیات به مدت ۳تا۴ سال برای  اخذ اقامت دائم اقدام نماید .در نهایت راههای دیگری نیز برای ورود به کشور اسپانیا نیز وجود دارد که در این مقاله مختصر نیمگنجد.