مهاجرت به کانادا ، مهاجرت به استرالیا ، اقامت

معرفی وبلاگ

این وبلاگ در زمینه مهاجرت به کانادا و مهاجرت به استرالیا و اقامت فعالیت می کند و دارای به روز ترین مقالت مهاجرتی میباشد.

مهاجرت به دانمارک

دوشنبه, ۱ شهریور ۱۳۹۵، ۱۰:۲۸ ق.ظ

عنوان : مهاجرت به دانمارک

کشور پادشاهی دانمارک شامل دانمارک ، جزایر فارائو( شامل 18 جزیره) و گرینلند ( بزرگترین جزیره جهان ) بوده و در شمال غرب قاره اروپا واقع شده است. دانمارک یک کشور کوچک ، مسطح و غیر کوهستانی است که بین دریای شمال و دریای بالتیک قرار دارد و با کشورهای سوئد از شرق ، نروژ  از شمال و آلمان از جنوب همسایه میباشد. ا این کشور از شبه جزیره یولند و 406 جزیره دیگر تشکیل شده است. دانمارک 43094 کیلومتر مربع و جمعیت آن بالغ بر 5 میلیون 500 هزار نفر می باشد که از این تعداد بیش از 460 هزار نفر را خارجی ها تشکیل میدهند که اکثریت آنها از اتباع ترکیه، پاکستان، عراق، ایران، سومالی و یوگسلاوی سابق هستند. دانمارک در میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا یکی از فعالترین اعضا در جذب نیروی متخصص کار از سراسر دنیا می باشد.برنامه گرین کارت این کشور با دادن اقامت دانمارک به متقاضی به دنبال جبران کمبود نیروهای متخصص به ویژه از کشورهای خارج از حوزه اتحادیه اروپایی جهت مهاجرت به دانمارک ارائه شده است. این برنامه دارای سیستم امتیاز بندی می باشد بعبارت دیگر  متقاضیان مهاجرت به دانمارک برای بدست آوردن این کارت باید حداقل امتیاز لازم را بدست آورند.در صورت موفقیت در اخذ گرین کارت دیگر نیازی به گرفتن اجازه کار نخواهید داشت. اما اجازه خود اشتغالی یعنی راه انداختن یک کسب و کار با مدیریت خود را نخواهید داشت. قوانین تمدید اقامت دانمارک از اول ژانویه 2015 تغییر یافته است. بر اساس قانون جدید در ابتدا به شما اقامت 2 ساله اعطا می شود؛ قبل از پایان این مدت می توانید به مدت 3 سال آن را تمدید کنید.

تحصیل در دانمارک رایگان و برای کودکان ۷ تا ۱۶ ساله  اجباری است. حدود ۹۰ درصد دانش آموزان ۷-۱۶ ساله در مدارس دولتی و ۱۰ درصد بقیه در مدارس خصوصی که تحت حمایت مالی دولت هستند،کشور دانمارک با توجه به سیستم آموزشی و بازار کار بسیار مناسبی که برای رشته هایی نظیر کشاورزی،دامپزشکی و رشته هایی مشابه این رشته ها جهت کار و ادامه تحصیل در دانمارک فراهم آورده است بیشتر مورد توجه افرادی بوده است که بدنبال یافتن کشوری برای کار و یا تحصیل مناسب در قاره اروپا بوده اند.دانمارک در صدر شاخص آموزش سازمان ملل قرار دارد و مدارک دانشگاهی آن در سراسر دنیا معتبر هستند.طبق گزارش یک شبکه جهانی تحقیقات دانشگاهی دانمارک در رتبه بندی جهانی در مکان پنجم بهترین کشور دنیا برای ارائه تسهیلات آموزش عالی قرار گرفته است. موسسات عالی تحصیلی این کشور برنامه های متعدد آموزشی جهت تحصیل در دانمارک در سطح عالی ارائه می دهند. تجارت، طراحی، مهندسی محیط زیست،فناوری اطلاعات علمی، انرژی های تجدید پذیر،داروسازی و غیره تعدادی از دوره هایی هستند که ارائه می شوند. موسسات آموزش عالی دانمارک فرصت های زیادی را در اختیار دانشجویان خارجی برای ادامه تحصیل در دانمارک قرار می دهد. تمامی برنامه های آموزشی از کیفیت بالایی برخوردار است. بیش از پانصد برنامه آموزشی به زبان انگلیسی ارائه می شوند. برای ورود باید شرائط آکادمیک و زبان برآورده شوند. در دانمارک هر موسسه بطور مستقل پذیرش خود را انجام می دهد و شرائط لازم برای پذیرش برای هر رشته تحصیلی و برنامه درسی متفاوت است. گزینه های  مهم تحصیلی عبارتند از: کارشناسی,کارشناسی ارشد(مستر),دوره های دکتری.